« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Dobro došli u knjižnicu.
Pratite događanja.
Pretražite katalog i pronađite knjigu koja vam je potrebna.
Dana 11. listopada 2024. godine u 11 sati u Knjižnici i čitaonici „Fran Galović“ Koprivnica održana je svečana dodjela nagrada za nagrađene sudionike natječaja „Moj Bibliobus-moja knjižnica“.
Povodom obilježavanja 45 godina postojanja Bibliobusne službe u Koprivnici, raspisan je natječaj za izradu kreativnih uradaka učenika na koji su se javili učenici 3. i 5. razreda.
Učenici 3. razreda, Luka Mraz, Ana Sabolić, Šimun Legemec i Vita Špoljarić izradili su skupni likovni rad kojim su prikazali Bibliobus, a za svoj rad su osvojili 3. mjesto u svojoj kategoriji. Njihova mentorica je bila učiteljica Mira Adamović. A ovo je njihov rad.
Učenici 5. razreda su se također uključili u natječaj, snimili video te u jednoj minuti prikazali što za njih znači Bibliobus te zašto im je važan. U snimanju videa sudjelovali su Nika Majtan, Marlena Androlić, Rea Mikulan, Lovro Kukec i Andro Paveli, a njihove mentorice bile su knjižničarka Dijana Pleadin i učiteljica Vanja Raletić.
Za svoj uradak osvojili su 1. mjesto, a njihov video možete pogledati na poveznici https://youtu.be/R1EfeukT8rM
Na dodjeli nagrada učenici su se imali priliku podružiti s poznatom književnicom Željkom Horvat-Vukelja koja im je top prilikom dočarala kako nastaju njene priče i uvela ih u svijet jednog malog Jurice.
Nadamo se da će se učenici i dalje uključivati u natječaje i pokazivati svoju kreativnost.
Dijana Pleadin, knjižničarka
U sklopu projekta Ruksak (pun) kulture učenici su na višesatnoj radionici učili o osnovama filmskog zanata, a radionicu je vodila redateljica Dalija Dozet. Učenici su se upoznali s filmskim žanrovima te saznali koje su sve osobe potrebne da se stvori filmski uradak. Naučiti su što čini osnovnu dramsku strukturu (junak, problem, okolnosti radnje, rješenje), a znanje o tome im je kasnije bilo potrebno prilikom praktičnog rada. Kroz niz vježbi i grupni rad, polaznici su kreirali osnovnu filmsku priču i svog autentičnog superheroja sa svim njegovim obilježjima - kakav je, što ga muči, što želi, karakterne crte, mane i vrline, ime.
Primjenjujući naučeno, učenici su izrađivali filmski plakat koji je vizualno predstavljao njihovu originalnu filmsku priču i atmosferu budućeg filma. Svoje kreativne uratke su predstavili ostalim sudionicima.
Dijana Pleadin, knjižničarka
Učenici 1. i 2. razreda sudjelovali su u čitaonici u knjižnici te slušali priču o „Neobičnoj knjižničarki“. Upoznali su knjižničarku te kroz priču saznali tko je knjižničarka i što sve radi, što je knjižnica te što se sve krije u njoj. Kroz razgovor i različite zadatke učenici su naučili kao pronaći željene knjige i kako ih posuditi te kako se prema njima odnositi. Razgledali su zbirke koje postoje u knjižnici, najviše su ih privukle slikovnice i stripovi te su posudili knjige koje će čitati kod kuće u narednim danima.
Učenici 1. i 2.r. posjetili su novi Bibliobus, razgledali knjige i prostor, a knjižničarka im je pripremila pričaonicu kroz koju su učenici ušli u svijet čarobnih knjiga, posjetili nova mjesta i upoznali neobična bića, a ujedno su se prisjetili zašto je važno čitati, ali i čuvati knjige.
Učenici 5. razreda uključili su se u natječaj Bibliobusa „Moj Bibliobus-moja knjižnica“. Razgovarali smo o ovoj neobičnoj knjižnici na kotačima, a učenici su osmislili scenarij i snimili jednominutni video kako bi prikazali zašto im je važan Bibliobus, i knjižnica općenito. Učenici su uživali u snimanju, a ujedno su se upoznali i s pojmovima iz područja filma. S nestrpljenjem čekamo rezultate nagradnog natječaja.
Petaši su se prisjetili osnovnih pojmova vezanih uz knjižnicu, saznali koje sve zbirke krije školska knjižnica te kako se samostalno snalaziti u knjižnici. Naučili su što je signatura te što znače oznake M, D, O, N i I na poleđini knjige. Naučeno su primijenili na pronalasku potrebnih lektira, a novim znanjima će im daljnje snalaženje knjižnicom nadalje biti olakšano.
Šestaši su kroz različite zadatke otkrivali male tajne za uspješnije učenje. Saznali su što su mnemotehnike, kako nam mogu pomoći u učenju, kako organizirati učenje i izvršavanje različitih zadatak te kao strukturirati informacije. Kroz kratak test otkrivali su svoj stil učenja, a u skladu sa stilom učenja dobili su i praktične smjernice koje će im pomoći u uspješnijem učenju.
Osmaši su blok sat proveli istražujući i vrednujući različite izvore informacija. Saznali su osobitosti tiskanih i digitalnih izvora, njihove prednosti i nedostatke te, prema zadanim kriterijima, procjenjivali pouzdane i kvalitetne izvore znanja. Prisjetili su se i važnosti poštivanja autorskih prava prilikom izrada prezentacija, a cilj sata je bio potaknuti učenike na kritičko pristupanje informacijama te odabir i korištenje kvalitetnih informacija.
Već tradicionalno, obilježili smo i Miškinin rođendan prigodnim programom, a slijedi nam Večer Paje Kanižaja, gostovanje književnika te druge aktivnosti tijekom Mjeseca hrvatske knjige.
Dijana Pleadin, knjižničarka
Jučer su predvečerje i večer bili rezervirani za Noć knjige u školi. Noć knjige je manifestacija pokrenuta 2012. godine, a održava se povodom Svjetskog dana knjige i autorskih prava (23.4) te Dana hrvatske knjige (22.4.). Cilj joj je poticanje čitanja te isticanje knjige kao važne civilizacijske i kulturne tvorevine društva.
Ovogodišnja tema Noći knjige bila je usmjerena na knjige koje nas inspiriraju, potiču na promjenu, daju nam snagu te nam omogućuju da otiđemo u druge svjetove, a ovo je bila prilika i da se prisjetimo značajnih osoba i njihovih književnih djela čije se velike godišnjice obilježavaju u 2024. godini - 150. godišnjica rođenja Ivane Brlić-Mažuranić, 500. godišnjica smrti Marka Marulića te 70. godišnjica prvog objavljivanja knjige Gospodar prstenova.
Učenici su sa sobom ponijeli svoje najdraže knjige te drugim učenicima prezentirali što im se u knjizi svidjelo, čemu ih je knjiga naučila te zašto bi ju preporučili drugima. Prezentaciji su se pridružile i ravnateljica te načelnica Općine Đelekovec koje su ispričale zanimljivosti o svojim najdražim knjiga.
Uslijedila je kreativna radionica blackout poezije koja je bila prilika da učenici postanu pjesnici te, koristeći se ovom zanimljivom tehnikom, stvore mala književna i umjetnička djela.
Drugi dio večeri je bio rezerviran za natjecateljski dio - književni kviz. Pomiješani u grupe, učenici su trebali pokazati poznavanje hrvatske i strane književnosti te odgovarati na različite tipove pitanja.
Noć je završila uz opuštanje uz animirani film, a to je ujedno bila prilika da razmijenimo dojmove te prikupimo prijedloge za neku sljedeću Noć knjige.
Kako nam je bilo pogledajte u fotogaleriji.
Dijana Pleadin, knjižničarka
Četvrtaši su u srijedu (20.3.2024.) proveli sate u knjižnici kako bi sudjelovali u obradi lektire „Emil i detektivi“. Prateći tragove, učenici su sudjelovali u uzbudljivim dogodovštinama glavnih junaka, otkrivali osobitosti književnih likova, povezivali informacije koje su saznali čitajući roman, kao pravi novinari pisali vijest o krađi novaca i hrabrim detektivima, na trenutak postali pisci i smišljali drugačiji završetak romana, bili književni kritičari i iznosili svoja mišljenja o knjizi. Pritom su morali pokazati razumijevanje pročitanog, ali i upotrijebiti maštu i kreativnost kako bi točno i kvalitetno riješili zadatke. Prema reakcijama učenika zaključili smo da im je ovo jedan od dražih lektirnih naslova.
Dijana Pleadin, knjižničarka
U ponedjeljak, 12.2.2024. učenici 1. i 3.r. proveli su sat lektire u knjižnici, a povod su bili roman Vlak u snijegu i slikovnica Slikopriče. Ovo zimsko razdoblje bilo je idealno za druženje s malim zadrugarima, a imali smo priliku saznati i kamo se to otputio jedan znatiželji snjegović.
Nakon pročitanih knjiga, učenici 1. i 3. razreda zaokružili su obradu lektira kvizom u knjižnici. Podijeljeni u grupe odgovarali su na pitanja te pokazali znanje o književnim djelima, likovima i njihovim osobinama te događajima u kojima su sudjelovali glavni likovi. Učili su o važnosti prijateljstva te uvidjeli da se timskim radom mogu uspješno savladati postavljeni zadaci.
Dijana Pleadin, knjižničarka
Učenici 2. razreda su u petak (9.2.2024.) proveli sat u knjižnici kako bi se upoznali sa 9. umjetnošću – stripom. Strip je idealan za poticanje čitanja i razvijanje ljubavi prema čitanju jer kreativno kombinira tekst i sliku čime lako zaokupi pažnju čitatelja. Ipak, čitajući strip čitatelji moraju pažljivo promatrati crtež i tekst (koji nekada i potpuno izostane) kako bi pratili i razumjeli radnju u stripu.
Učenici 2. razreda saznali su od kojih elemenata se sastoji strip, usporedili strip, slikovnice i slikopriče te pronalazili sličnosti i razlike među njima, razgledali stripove koje posjeduje njihova školska knjižnica, razgovarali o svojim najdražim stripovima te sve naučeno primijenili prilikom izrade svog stripa. Njihove radove pretvorili smo u knjižicu stripova koju možete potražiti u knjižnici.
Dijana Pleadin, knjižničarka
U sklopu razrednog projekta „Upoznaj ljepote Hrvatske“ učenici 4. razreda su sat proveli u školskoj knjižici. Saznali su što je to referentna (priručna) zbirka, koje sve knjige u njoj mogu pronaći te za što nam one služe. Naglasak smo stavili na enciklopedije te su učenici saznali kako se samostalno njima služiti, kako pronaći željeni pojam te kako strukturirati informacije. Podijeljeni u grupe, istraživali su o Nacionalnim parkovima, Parkovima prirode te ugroženim životinjskim vrstama Hrvatske. Svoja novostečena znanja podijelili su s drugima te informacije povezali s dosadašnjim iskustvom, književnim djelima pa čak i video igricama.
Dijana Pleadin, knjižničarka
Danas su školsku knjižnicu posjetili polaznici Dječjeg vrtića „Iskrica“ Đelekovec te ovo predbožićno vrijeme proveli u druženju s knjižničarkom. Vrtićanci su poslušali priču o neobičnom dječaku Nickyju koji je imao jednu veliku božićnu želju, ali on nije ništa poželio sebi već drugoj djeci. Kroz priču su vrtićanci saznali što je to skromnost i darežljivost, zašto je važno pomagati te kako naše želje mogu usrećiti druge ljude oko nas. U pravom blagdanskom duhu učenici su jedni s drugima podijelili svoje božićne želje. Osim želje za poklonima ispod bora pronašle su se tu i želje kojima želimo svojim najbližima zdravlje, ljubav te da su nam bliže oni koje volimo, a vrtićanci su podijelili i priče o svojim dobrim djelima.
Dijana Pleadin, knjižničarka
Učenici Područne škole Imbriovec posjetili su školsku knjižnicu, razgledali ju te znatiželjno prelistali mnogobrojne slikovnice i enciklopedije. Današnje druženje je započelo razgovorom o najdražim pričama, a zatim su učenici saznali kako nastaju knjige i što je sve potrebno da knjige dođu do polica knjižnica; tko su autori, ilustratori i prevoditelji te koja je njihova uloga. Ovim druženjem smo obilježili i život i djelo Paje Kanižaja, a učenicima su se najviše svidjele njegove grafičke pjesme te su se i sami okušali u stvaranju svojih stihova. Tako su nastale pjesme u obliku ježa, zeca, vatre, gljiva, oblaka…
Dijana Pleadin, knjižničarka
S 15.10. započeo je još jedan Mjesec hrvatske knjige tijekom kojega su se u našoj knjižnici započele provoditi razne aktivnosti.
Učenici 3. razreda sat su proveli upoznajući se s referentnom zbirkom knjižnice te novim enciklopedijama koje su stigle na police naše knjižnice. Saznali su što su encikoopedije, za što nam služe, u čemu nam mogu pomoći te kako u njima na najlakši način možemo pronaći informacije koje su nam potrebne. Svatko je odabrao temu o kojoj bi volio više saznati te su primijenili naučeno i samostalno istražili te prezentirali naučeno.
Učenici 4. razreda su u sklopu razrednog projekta proveli blok sat u knjižnici. Kombinacijom zabave i učenja, učenici su se koristili različitim izvorima podataka kako bi više saznali o Ivani Brlić-Mažuranić, njenom životu i književnom stvaralaštvu. Kroz Escape room aktivnost učenici su pratili tragove te, rješavajući raznolike zadatke, analizirali književno djelo Šuma Striborova koje su nedavno čitali.
Učenici od 5. do 8. razreda nakratko su otputovali u Koprivnicu kako bi odgledali kazališnu predstavu „Tko nema u vugla, googla“. Predstava na duhovit način prikazuje sraz generacija kada je u pitanju tehnologija i društvene mreže, ali i vršnjačke odnose. Filip, mladić opsjednut mobitelom, upoznaje Hanu, vršnjakinju koja nije na niti jednoj društvenoj mreži, nema pametni telefon te umjesto igrica voli knjige. Što se dogodilo prilikom susreta takvih dvoje vršnjaka te kako je priča završila? Pogledajte predstavu i saznajte!
Dijana Pleadin, knjižničarka
Tijekom mjeseca rujna s radom je počela nova školsku knjižnicu koja je preseljena u veći prostor te opremljena namještajem i knjigama. Učenici od 1. do 8. razreda posjetili su knjižnicu te razgledali prostor, znatiželjno istražili što sve u njoj mogu pronaći i raditi te s veseljem dolaze kako bi u njoj proveli odmore i slobodne sate čitajući nove stripove, igrajući društvene igre i družeći se s prijateljima.
Učenici 1. razreda su se kroz čitaonicu o Vuku koji je ispao iz knjige prisjetili svojih najdražih priča, otkrili nam imaju li kod kuće kutić za čitanje, saznali što sve mogu pronaći u knjižnici, kako ih posuditi te što knjige vole i ne vole, a učenici 3. razreda su promišljali o tome zašto je važno čitati te svoje ideje podijelili s učenicima iz razreda.
Petaši su sate u knjižnici proveli kako bi naučili samostalno se služiti knjižnicom, pronaći potrebne informacije iz različitih izvora znanja, a kroz popularno-znanstvene časopise saznali su kako ih koristiti za potrebe učenja, ali i kao izvor zabave i proširivanja znanja.
U sklopu motivacijskih aktivnosti za čitanje, učenici od 5. do 8. razreda su „isprobavali“ knjige s Knjigovnika. Bila je to aktivnost kroz koju su učenici mogli odabrati naslove koje će čitati tijekom nastavne godine. Svaki učenik je odabrao knjigu koja ga je privukla te pogledao naslovnicu i ilustracije, pročitao nekoliko redaka, uočio kako je knjiga pisana, saznao radi li se o zbirki pjesama, romanu ili kratkim pričama, koja bi mogla biti tema i radnja romana te je knjigu predstavio ostalim učenicima. Prilikom izlaganja učenici su kao pravi motivatori obrazlagali zašto bi baš njihova knjiga trebala biti stavljena na popis za čitanje tijekom godine. Ovo je bila prilika da učenici „zagrebu“ u teme kojima će se baviti na satima lektire te kako bi aktivnije i zainteresiranije pristupili čitanju.
Dijana Pleadin, knjižničarka