Božićna čitaonica u PŠ Imbriovec
Predbožićno vrijeme bilo je rezervirano za prigodnu čitaonicu i radionicu s učenicima PŠ Imbriovec. Okupljeni u razredu, učenici su s knjižničarkom razgovarali o božićnim običajima u svojim obiteljima te o božićnim željama i pojmovima koje vežemo uz Božić. Promatrajući naslovnicu slikovnice „Prvo božićno putovanje„ učenici su pokušali odgonetnuti o čemu bi priča mogla biti, tko bi mogli biti glavni likovi te što bi se moglo u priči događati. Zatim su poslušali priču o nestašnom sobu Rudiju te saznali kako je on, iako mali, svojim idejama i hrabrošću spasio Božić te prenio djeci čaroliju Božića.
Kako bi i oni obradovali svoje obitelji, prionuli su izradi božićnih čestitaka koje su poklonili svojim najmilijima. Kako im je bilo, pogledajte na fotkama.
Bijeg u knjižnicu u Mjesecu hrvatske knjige
Učenici 3. razreda obilježili su Mjesec hrvatske knjige sudjelujući u escape room aktivnosti posvećenoj upravo knjizi i čitanju. Saznali su zašto se obilježava Mjesec hrvatske knjige, a kroz niz timskih zadataka prisjetili su se pojmova vezanih uz knjižnicu, prepoznavali književne junake po njihovim karakteristikama, dovršavali poznate poslovice i izreke, dešifrirali tajne poruke posvećene čitanju, saznali ponešto o povijesti knjige te rješavali križaljke, osmosmjerke i rebuse. Naravno, do svih zadataka dolazili su prateći tragove u knjižnici pritom upoznajući i sam razmještaj građe u školskoj knjižnici, a uspješno riješeni zadaci doveli su ih do konačnog rješenja.
Slična aktivnost provedena je i s djelatnicima škole na sjednici Učiteljskog vijeća te ni tu nije nedostajalo smijeha i želje za pobjedom.
Druženje s Ivanom i Striborom
U čast velike književnice, Ivane Brlić-Mažuranić, učenici 4. razreda proveli su blok sat u knjižnici učeći upravo o njoj i o njezinim Pričama iz davnine. S njenim dijelima učenici će se više puta susretati tijekom školovanja, a ova aktivnost u knjižnici bila je posvećena Šumi Striborovoj. Rješavajući zadatak po zadatak, timovi su se upoznavali s književnicom i njenim stvaralaštvom, promišljali o radnji te o karakteristikama likova, uočavali životne mudrosti koje je književnica utkala u ovo djelo, tražili skrivene pojmove te pronalazili objašnjenja nepoznatih riječi služeći se rječnicima. Zadaci su zahtijevali timski rad učenika, a osim brzine, bila je važnija točnost u rješavanju zadataka te spretnost u snalaženju knjižnicom kako bi se došlo do sljedećeg zadatka.
Dan hrvatskih knjižnica obilježili dodjelom nagrada
Dana 11. listopada 2024. godine u 11 sati u Knjižnici i čitaonici „Fran Galović“ Koprivnica održana je svečana dodjela nagrada za nagrađene sudionike natječaja „Moj Bibliobus-moja knjižnica“.
Povodom obilježavanja 45 godina postojanja Bibliobusne službe u Koprivnici, raspisan je natječaj za izradu kreativnih uradaka učenika na koji su se javili učenici 3. i 5. razreda.
Učenici 3. razreda, Luka Mraz, Ana Sabolić, Šimun Legemec i Vita Špoljarić izradili su skupni likovni rad kojim su prikazali Bibliobus, a za svoj rad su osvojili 3. mjesto u svojoj kategoriji. Njihova mentorica je bila učiteljica Mira Adamović. A ovo je njihov rad.
Učenici 5. razreda su se također uključili u natječaj, snimili video te u jednoj minuti prikazali što za njih znači Bibliobus te zašto im je važan. U snimanju videa sudjelovali su Nika Majtan, Marlena Androlić, Rea Mikulan, Lovro Kukec i Andro Paveli, a njihove mentorice bile su knjižničarka Dijana Pleadin i učiteljica Vanja Raletić.
Za svoj uradak osvojili su 1. mjesto, a njihov video možete pogledati na poveznici https://youtu.be/R1EfeukT8rM
Na dodjeli nagrada učenici su se imali priliku podružiti s poznatom književnicom Željkom Horvat-Vukelja koja im je top prilikom dočarala kako nastaju njene priče i uvela ih u svijet jednog malog Jurice.
Ruksak (pun) kulture – Moj superheroj
U sklopu projekta Ruksak (pun) kulture učenici su, 30.10.2024., na višesatnoj radionici učili o osnovama filmskog zanata, a radionicu je vodila redateljica Dalija Dozet. Učenici su se upoznali s filmskim žanrovima te saznali koje su sve osobe potrebne da se stvori filmski uradak. Naučiti su što čini osnovnu dramsku strukturu (junak, problem, okolnosti radnje, rješenje), a znanje o tome im je kasnije bilo potrebno prilikom praktičnog rada. Kroz niz vježbi i grupni rad, polaznici su kreirali osnovnu filmsku priču i svog autentičnog superheroja sa svim njegovim obilježjima – kakav je, što ga muči, što želi, karakterne crte, mane i vrline, ime.
Primjenjujući naučeno, učenici su izrađivali filmski plakat koji je vizualno predstavljao njihovu originalnu filmsku priču i atmosferu budućeg filma. Svoje kreativne uratke su predstavili ostalim sudionicima.
Rujan i listopad 2025. u knjižnici
Učenici 1. i 2. razreda sudjelovali su u čitaonici u knjižnici te slušali priču o „Neobičnoj knjižničarki“. Upoznali su knjižničarku te kroz priču saznali tko je knjižničarka i što sve radi, što je knjižnica te što se sve krije u njoj. Kroz razgovor i različite zadatke učenici su naučili kao pronaći željene knjige i kako ih posuditi te kako se prema njima odnositi. Razgledali su zbirke koje postoje u knjižnici, najviše su ih privukle slikovnice i stripovi te su posudili knjige koje će čitati kod kuće u narednim danima.
Učenici 1. i 2.r. posjetili su novi Bibliobus, razgledali knjige i prostor, a knjižničarka im je pripremila pričaonicu kroz koju su učenici ušli u svijet čarobnih knjiga, posjetili nova mjesta i upoznali neobična bića, a ujedno su se prisjetili zašto je važno čitati, ali i čuvati knjige.
Učenici 5. razreda uključili su se u natječaj Bibliobusa „Moj Bibliobus-moja knjižnica“. Razgovarali smo o ovoj neobičnoj knjižnici na kotačima, a učenici su osmislili scenarij i snimili jednominutni video kako bi prikazali zašto im je važan Bibliobus, i knjižnica općenito. Učenici su uživali u snimanju, a ujedno su se upoznali i s pojmovima iz područja filma. S nestrpljenjem čekamo rezultate nagradnog natječaja.
Petaši su se prisjetili osnovnih pojmova vezanih uz knjižnicu, saznali koje sve zbirke krije školska knjižnica te kako se samostalno snalaziti u knjižnici. Naučili su što je signatura te što znače oznake M, D, O, N i I na poleđini knjige. Naučeno su primijenili na pronalasku potrebnih lektira, a novim znanjima će im daljnje snalaženje knjižnicom nadalje biti olakšano.
Šestaši su kroz različite zadatke otkrivali male tajne za uspješnije učenje. Saznali su što su mnemotehnike, kako nam mogu pomoći u učenju, kako organizirati učenje i izvršavanje različitih zadatak te kao strukturirati informacije. Kroz kratak test otkrivali su svoj stil učenja, a u skladu sa stilom učenja dobili su i praktične smjernice koje će im pomoći u uspješnijem učenju.
Osmaši su blok sat proveli istražujući i vrednujući različite izvore informacija. Saznali su osobitosti tiskanih i digitalnih izvora, njihove prednosti i nedostatke te, prema zadanim kriterijima, procjenjivali pouzdane i kvalitetne izvore znanja. Prisjetili su se i važnosti poštivanja autorskih prava prilikom izrada prezentacija, a cilj sata je bio potaknuti učenike na kritičko pristupanje informacijama te odabir i korištenje kvalitetnih informacija.
Već tradicionalno, obilježili smo i Miškinin rođendan prigodnim programom, a slijedi nam Večer Paje Kanižaja, gostovanje književnika te druge aktivnosti tijekom Mjeseca hrvatske knjige.